Untitled Document
 

Hva slags ”språk” har dere på jobben – energigivende eller energitappende? Hvordan er det med takhøyden for hva som kan sies og menes? Oppstår det ofte misforståelser eller konflikter på arbeidsplassen din? Hvordan håndterer du ”vanskelige samtaler”?

Effektiv kommunikasjon handler først og fremst om å forstå hverandre. Det er vanskelig å kommunisere effektivt med en som ikke ønsker å lytte til deg og din måte å se verden på. Skal vi kommunisere effektivt må vi derfor begynne med å ville forstå hverandre, og utvikle evnen til dette. Være bevisst våre holdninger og adferd, og hvordan dette påvirker vår kommunikasjon.

Vi hjelper deg med å ta temperaturen på kommunikasjonsnivået, bli mer bevisst hvordan dere kan kommunisere bedre og bruke språket aktivt. Vi bistår dere gjerne også med verdi- og kulturutvikling, enten helt fra grunnen av eller med å kvalitetssikre at dere i praksis ”lever” etter de verdiene dere allerede har.

Vi tilbyr:

  • Klima- og internundersøkelser
  • Utvikling av verdier og kulturprosesser
  • Skreddersydde kommunikasjonsprosesser
  • Utvikling av interne retningslinjer
  • Gruppecoaching med fokus på kommunikasjon
  • Kommunikasjonsstrategier
   
 

© 2008 en pluss en • e-post: lisbeth@enplussen.no •Tel +47 97741600